Relatia medic dentist – pacient
Relatia medic-pacient este necesar sa se bazeze pe comunicare si respect reciproc, nu trebuie sa fie distanta si impersonala. Este datoria fiecarui medic sa stie sa-si asculte pacientul, sa raspunda cu rabdare la intrebarile acestuia si sa-i clarifice nelamuririle. De asemenea, este necesar ca fiecare pacient sa fie cooperant, sa dea medicului informatii cat mai exacte si in concordanta cu intrebarile acestuia.
Cabinetul stomatologic este un loc de care fugim cu totii. Este cunoscuta asa-zisa „frica de dentist”. Orice medic este constient de acest lucru si este datoria lui sa linisteasca si sa incurajeze pacientul. Pe langa faptul ca durerea dintilor este aproape imposibil de suportat, afectiunile din sfera stomatologica pot avea puternice implicatii psihologice si un impact negativ asupra vietii sociale si personale a pacientului. Toate aceste aspecte trebuie discutate cu medicul dentist pentru ca acesta sa stie exact care sunt dorintele si asteptarile pacientului, sa ajunga sa-l cunoasca, atat cat este necesar pentru o buna desfasurare a actului medical.
Desigur, uneori tratamentul nu da rezultatele la care ne asteptam. Esecul nemultumeste atat pacientul, cat si medicul, dar este necesar sa intelegem ca nu se pot oferi garantii pentru sanatatea omului, sa avem o gandire pozitiva, pentru ca orice problema are cel putin o solutie.
Este indicat ca fiecare dintre noi sa avem medicul nostru dentist asa cum avem medic de familie. De multe ori, pacientii ajung sa mearga din cabinet in cabinet, de la un medic la altul pentru a cere lamuriri cu convingerea ca vor gasi un medic „mai bun” (va fi cu siguranta ceva nou, mai bun…nu stim). Atata timp cat medicina nu este o stiinta exacta, vor exista mereu metode diferite de tratament, iar pentru pacient este destul de dificil sa aprecieze corectitudinea acestuia ajungand de multe ori la concluzii gresite.
Niciodata un medic nu va fi bun pentru toti pacientii, acest lucru depinde de tipul de personalitate atat a pacientului, cat si a medicului. Unii pacienti vor vrea un medic care sa aiba multa rabdare, sa fie calm si sa-i acorde multa atentie. Altii vor cauta un medic care sa-i tina cat mai putin in cabinet, sa primeasca indicatii concise si sa scape cat mai repede. Desigur, este datoria medicului sa se adapteze fiecarui pacient, deoarece medicul nu trateaza „boli”, ci „bolnavi”, dar acest lucru se poate realiza doar intr-o anumita masura. De aceea, este recomandat ca fiecare pacient sa-si gaseasca un medic care sa se potriveasca personalitatii lui, in care sa aiba incredere si sa reuseasca sa ia impreuna cele mai bune decizii legate de sanatatea acestuia.
Sursa:http://www.reteauamedicala.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=739:relatia-medic-dentist-pacient&catid=58:cavitatea-bucala-si-dantura&Itemid=717